2012年5月29日星期二

投资一定要“劈腿”

我的投资经验很短,30岁才开始买基金及过后接触股票,比起许多人晚了很多,加上没时间研究,最多也只是看看财经报纸及书刊,所以我也是采取尽量累积股票赚股息的方法(曾经投机烧伤过)。

有些人会把全部投资寄望在一只股里,很专一及相信这只股能为他带来可观的回酬,虽然这有可能会大赚,但也有可能会因股票表现不好而全部套牢。我比较保守
,基本上会把大部分资金放在几只股息稳定的股及小部分放在成长股,希望能赚股息及有朝一日也能爆发开翻。

正所谓鸡蛋不可放在一个篮子,投资一定要“劈腿 ”,就是这个道理了。





3 条评论:

  1. 我也没早你多少。我28岁接触基金,29岁才接触股票然后投资。不过虽然我们慢起头,但是好过那些没有理财或投资的人,而且我相信只要我们坚持投资下去,我们一定可以达至财务自由!

    回复删除
    回复
    1. 谢谢鼓励,让我们为财务自由而努力。。

      删除
  2. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    回复删除